تبليغاتX
سیاه، سفید، خاکستری
الیاس:

من خودم اطلاعات دقیقی در مورد نانوتکنولوژی ندارم ولی دانشگاه های برتر این رشته رو پیدا کردم:

ام ای تی امریکا، برکلی امریکا، کمبریج انگلیس، یو بی سی کانادا، هاروارد امریکا و ... . راستی خیلی خوشحال شدم که همشهرییم بازم به ما سر بزن.

طاهره:

من دقیقا نمی دونم که این موضوع در مورد تک تک دانشگاه های مالزی صدق می کنه یا نه ولی در مورد این که گفته بودید از لحاظ هزینه و خوابگاه از دانشگاه های اروپا و ... بهتره با هاتون کامل موافق نیستم چون اگه دانشجوی خوبی باشید دانشگاه های اروپایی و ... بیش ترین امکانات رو در اختیارتون میزارن ولی دانشگاه های مالزی زیاد کاری به وضعیت تحصیلی شما ندارند.

محمد:

حتما باید شما از با استعدادترین دانشجوها باشید که قصد کردید در هاروارد درس بخونید و با توجه به مدرک تافلتون این کار راحت تر انجام خواهد شد در مورد رشته تئاتر هم هاروارد جزو دانشگاه های درجه یک به حساب می اید ولی من به شما پیشنهاد می کنم هیچ وقت برای تحصیل در کشوری مثل امریکا با هدف گزاری روی یک دانشگاه شانس خود را کاهش ندهید بلکه به چند دانشگاه خوب به طور همزمان در خواست بدهید دانشگاه هایی مثل:

کلمبیا و یال و کرنل نیز از امتیازات خوبی در تئاتر برخوردارند.

+ نوشته شده در یکشنبه سی و یکم تیر 1386ساعت 5:9 بعد از ظهر توسط احمدرضا توسلی |

سامان:

من چون سوالاتت خیلی مفید بود جوابشون رو توی این پستم نوشتم امیدوارم ناراحت نشده باشی:

۱) در مورد دانشگاه یوسی ال ای ان قدر اطلاعاتی ندارم ولی قول می دم تا دو سه روز دیگه اطلاعات دقیقی از رشته سینما توی این دانشگاه بهت بدم ولی این رو مطمئنم که از دانشگاه کلمبیا در رشته سینما پایین تره.....

۲) در مورد دانشگاه های سینمایی انگلیس ، اکسفورد و ایمپریال و همین طور هم ادینبرو و زبان تدریس هم انگلیسی است، اما دانشگاه های فرانسه مثل: مارسی یا سوربون به دو زبان انگلیسی و فرانسوی درونشان تدریس می شود. من خودم دو تا دانشگاه خوب دیگه اروپا رو هم به نام های اوترخت هلند( المانی، هلندی، انگلیسی) و هلسینکی فنلاند( سوئدی، انگلیسی، فنلاندی) هستن البته این زبا های تدریس که گفتم رو همش رو نباید بلد باشی اگه یکی رو هم مسلط بودی کافیه....

۳) زبان اسپانیولی زبان دوم مدم امریکاست و فکر کنم مهم ترین دلیلش هم همین و وجود تعداد زیادی دانشجوی لاتین در امریکا باشه.

۴) من در مورد موسسه های اعزام دانشجو در ایران هیچ اطلاعاتی ندارم و این یکی زحمتش به گردن خودته اما در مورد قبول داشتن مدرک می خوام بگم که اون ها بیشتر به این اهمیت می دن که چی بلدی و چه قدر استعداد داری حالا چه بی سواد باشی و چه از بالاترین مراکز اموزش عالی فارغ التحصیل شده باشی!!!!!

۵) خلاصه از تعریفاتم متشکرم.............................

+ نوشته شده در شنبه سی ام تیر 1386ساعت 10:34 قبل از ظهر توسط احمدرضا توسلی |

محمدرسول منصوریان:

در مورد رشته هوا فضا که پرسیده بودید در اروپا دانشگاه های زوریخ سوییس و کمبریج و اکسفورد بالاترین هستند اما  هزینه تحصیل در این کشورها کمی سنگین است و باید بگم که تقریبا هزینه تحصیل در تمام کشورهای اروپایی رقم بالایی ست البته اگه بتونید از بورسیه های این دانشگاه ها که باز هم نسبت به امریکا کم تر است استفاده کنید هزینه مناسب تر می شود.

سامان:

اول باید بگم اونجوری که گفتی وبلاگم بی نظیره هم نیست و از این تعریفت واقعا متشکرم اما این که کدوم دانشگاه ها در رشته سینما معتبرن می تونم بگم دانشگاه های امریکایی بخصوص یال و کلنبیا و شیکاگو زبان تدریس هم در این دانشگاه ها انگلیسی و برخی موارد اسپانیایی است.

نازلی:

راه ارتباط با من به طور معمول همین وبلاگه اما اگه شما   سوالی دارید که  نمی خواید جوابش رو به صورت عمومی بدم اون رو در قسمت نظرها بنویسین تا من جوابش رو به ایمیلتون بفرستم.

 

+ نوشته شده در جمعه بیست و نهم تیر 1386ساعت 3:12 بعد از ظهر توسط احمدرضا توسلی |

سونیا:

من در مورد دانشگاه های سوئد اطلاعات بسیار جامعی ندارم اما بعد از کامنت شما چند وبسایت دانشگاه های این کشور رو پیدا کردم که براتون می نویسم تا دو سه روز دیگه هم در مورد رشتتون و تحصیل در سوئد اطلاعات کاملی رو خواهم نوشت.

http://www.liu.se

http://www.lu.se

http://www.su.se

http://www.chalmers.se

http://mkv.itm.miun.se

علی:

این دانشگاه هایی که گفته بودی در رشته های مختلف متفاوتند اما در کل مدرک تهران و امیر کبیر از بقیه تو جهان معتبرتره و علم و صنعتم بین اون هایی که گفتی پایین تر از همه است ضمنا با عقیدت در مورد شریفم موافقم.

 

+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و هشتم تیر 1386ساعت 11:50 قبل از ظهر توسط احمدرضا توسلی |

حامد:

در مورد اين كه چگونگي اخذ پذيرش از دانشگاه هاي امريكا قبلا هم توضيح داده بودم كه اين دانشگاه ها در رده هاي مختلف اموزشي روش هاي گوناگوني براي پذيرش دارند در مورد هزينه تحصيل هم دقيقا به همين صورت متغير بين۲۰۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰ دلار است كه البته معدل تاثير مستقيم دارد.

سحر:

من منظور شما رو از دانشگاه استراليا متوجه نشدم ولي اگه منظورتون نحوه پذيرش در دانشگاه هاي استرالياست حداقل بايد وضعيت تحصيلي و رشته مورد نظر خودتون رو بنويسيد اگه تونستيد يه كامنت كامل تر بنويسيد.

اتنا:

براي رشته هنر دانشگاه هاي فرانسه را بسيار خوب انتخاب كرديد چون مي تونيم دانشگاه هاي اين كشور رو از بهترين دانشگاه ها در اين رشته بدونيم. دانشگاه هاي بسيار بالاي فرانسه در رشته هنر : سوربون و مارسي است كه اگر شما به همان اندازه كه به اين رشته علاقه داريد استعداد نيز داشته باشيد فكر مي كنم مي توانيد با دادن امتحان ها ورودي اين دانشگاه ها كه به دو زبان فرانسه و انگليسي برگزار مي شود تحت بورسيه اين دانشگاه ها قرار بگيريد.

طاهره:

من در مورد قوانين حقوقي اطلاعتي ندارم كه منعي براي ادامه تحصيل براي دختران مجرد در خارج كشور است يا نه اما در مورد دانشگاه هاي مالزي در رشته كامپيوتر بايد بگم كه اين دانشگاه ها در سال هاي اخير پيشرفت هاي خوبي داشته اند و مدرك هاي انها حداقل از مدرك بهترين دانشگاه هاي ايران بالا تر است اما اخيرا پذيرفتن مدرك اين دانشگاه ها توسط وزارت علوم ايران با مشكل مواجه شده است. 

+ نوشته شده در سه شنبه بیست و ششم تیر 1386ساعت 9:50 بعد از ظهر توسط احمدرضا توسلی |

 

دانشگاه تهران تا سال1321 توسط وزير فرهنگ مديريت مي شد، از ان تاريخ به بعد دانشگاه به صورت مستقل اما زير نظر وزارت فرهنگ درامد و مديران ان از ابتدا تا كنون به شرح زير هستند:

 

1-     دكتر علي اصغر حكمت

2-     دكتر اسماعيل مرات

3-     دكتر صديق

4-     محمد تدين

5-     دكتر عدل

6-     دكتر سياسي

7-     دكتر اقبال

8-     دكتر معتمد

9-     دكتر جهان شاه

10- پروفسور رضا

11- دكتر عاليخاني

12- دكتر نهاوندي

13- دكتر شريفي

14- دكتر معتمدي

15- دكتر عبدالله شيباني

16- دكتر ملكي

17- دكتر عارفي

18- دكتر مهدي زاده

19- دكتر گرجي

20-  دكتر عباس شيباني

21- دكتر صمدي

22- دكتر فرهادي

23- مهندس اويني

24- دكتر رحيميان

25- دكتر افروز

26- دكتر عارف

27- دكتر عراقي

28- دكتر دانا

+ نوشته شده در پنجشنبه چهاردهم تیر 1386ساعت 1:0 بعد از ظهر توسط احمدرضا توسلی |

كلتك به شش قسمت اصلي تقسيم مي شود كه هر كدام از اين شش قسمت خود به چند قسمت تخصصي تر تجزيه مي شوند، كه به قرار زير است:

 

 

الف- بخش زيست شناسي:

 

1-     زيست شناسي

2-     Computation and Neural Systems

 

ب- بخش شيمي و مهندسي شيمي:

 

1-     شيمي

2-      مهندسي شيمي

3-     بيوشيمي و بيوفيزيك مولكولي

 

پ- بخش مهندسي و علوم كاربردي:

 

1-     خلباني

2-     رياضي محض و كاربردي

3-     مكانيك كاربردي

4-     فيزيك كاربردي

5-     بيومهندسي

6-     مهندسي عمران

7-     Computation and Neural Systems

8-     كامپيوتر

9-     سيستم هاي ديناميكي و كنترلي

10-  مهندسي برق

11-  علوم پايه

12-  مهندسي مكانيك

 

ت- بخش زمين شناسي و نجوم:

 

1-     زمين شناسي

2-     ژئوبيولوژي

3-     ژئوشيمي

4-     ژئوفيزيك

5-     سياره شناسي

 

ث- بخش مردم شناسي و علوم اجتماعي:

 

1-     تاريخ

2-     زبان انگليسي

3-     تاريخ و فلسفه علم

4-     علوم اجتماعي

5-     اقتصاد

6-     مديريت و تجارت

 

ج- بخش فيزيك،رياضي و نجوم:

 

1-     فيزيك

2-     رياضي

3-     نجوم

+ نوشته شده در شنبه نهم تیر 1386ساعت 12:19 بعد از ظهر توسط احمدرضا توسلی |

شعار:

صداقت تو را ازاده مي كند(The truth shall make you free)

 

دانشگاه كاليفرنيا(كلتك) كه در ابتدا يك مدرسه بود در سال 1891 به شكل يك موسسه خصوصي در شهر پاسادنا در ايالت كاليفرنيا شروع به كار كرد ، مساحت اين دانشگاه نزديك به 51 هكتار است و ارزش اموال اوقاف ان به 1.5 ميليارد دلار ميرسد ، با اين كه كلتك در ايالت كاليفرنيا نسبت به دانشگاه بسيار بزرگ بركلي وسعت اندكي دارد ولي در تمامي طول تاريخ فعاليت خود جزو 10 دانشگاه برتر جهان و نزديك يا حتي در برخي مواقع بالاتر از بركلي بوده است!

كلتك داراي 278دانشكده است كه در ان896 دانشجوي دوره ليسانس و 1275دانشجوي در مقاطع بالاتر تحصيل مي كنند.

+ نوشته شده در سه شنبه پنجم تیر 1386ساعت 10:21 قبل از ظهر توسط احمدرضا توسلی |

هاوش:

سایت دانشگاه سوربون:www.paris4.sorbonne.fr

ارش

دانشگاه های امریکا و بیش تر دانشگاه های برتر دنیا اصولا مدارک دانشگاهی ما رو به عنوان مرجعی برای انتخاب دانشجو نگاه نمی کنند البته مدرک دانشگاه های تهران،امیرکبیر،ایران در برخی از دانشگاه های اروپایی ملاک پذیرش است ولی در حالت معمول مدارک دانشگاه های ایران و ریز نمرات انها فقط جنبه اشنایی دارد که تا حدی نیز می تواند کمک کند

مدرک تافل یا ای التس هم جزو درجه علمی دانشجو به حساب نمی اید بلکه به عنوان یکی از شرط های مهم پذیرش در امریکا و اروپا است

 

+ نوشته شده در جمعه یکم تیر 1386ساعت 11:25 قبل از ظهر توسط احمدرضا توسلی |